Zpráva o ukončení projektu - End Project Report
Zpráva o ukončení projektu se používá během procesu Ukončení projektu na vyhodnocení, jak se vyvíjel projekt oproti původní verzi Projektové iniciační dokumentace, která byla použita k jeho schválení. Rovněž umožňuje:
- Předání poznatků (ponaučení), které mohou být použity v jiných projektech
- Předání detailů o nedokončené práci, pokračujících rizicích nebo potenciálních modifikacích produktu pro skupinu, která bude odpovědná za budoucí podporu projektových produktů během jejich provozu.
Zpráva o ukončení projektu by měla zahrnovat následující oblasti:
- Zprávu Projektového manažera
- Vyhodnocení Obchodního případu
- Vyhodnocení Cílů projektu
- Vyhodnocení výkonu projektového týmu
- Zprávu o získaných poznatcích
- Vyhodnocení produktů
Zpráva o ukončení projektu je odvozena od:
- Dokumentace o nastavení projektu
- Obchodního případu
- Plánu projektu
- Plánu revize přínosů
- Registru problémů
- Registru kvality a registru rizik
- Zprávy o získaných poznatcích
- Zprávy o ukončení etap (Zpráv o výjimkách, pokud se vytvořily)
Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF
Dokumenty PRINCE2® ke stažení WORD
Vytváření, aktualizace a použití
Zpráva o ukončení projektu se vytváří v procesu Ukončení projektu. Obecně zpráva vyhodnocuje projekt, porovnává chování projektu oproti plánu. Vytváří se také v případě, že se projekt ukončuje předčasně. Součástí zprávy mohou být i další doporučení pro uživatele výsledku projektu.
Zpráva se po vytvoření ukládá do archivu spolu s ostatní projektovou dokumentací a už se neaktualizuje.
Zprávu používá Projektový výbor, aby mohl rozhodnout o ukončení projektu.
End Project Report
An End Project Report is used during project closure to review how the project performed against the version of the Project Initiation Documentation used to authorize it. It also allows the:
- Passing on of any lessons that can be usefully applied to other projects
- Passing on of details of unfinished work, ongoing risks or potential product modifications to the group charged with future support of the project’s products in their operational life.
The End Project Report should cover the following topics.
- Project Manager’s report 3
- Review of the Business Case 3
- Review of Project Objectives 3
- Review of Team Performance 4
- Lessons Report 4
- Review of Products 5
The End Project Report is derived from the: Project Initiation Documentation; Business Case; Project Plan; Benefits Review Plan; Issue Register, Quality Register and Risk Register; Lessons Report and End Stage Reports (and Exceptions Reports, if applicable).
An End Project Report can take a number of formats, including presentation to the Project Board (physical meeting or conference call), as a document or email issued to the Project Board or as an entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
- Any abnormal situations are described, together with their impact
- At the end of the project, all issues should either be closed or become the subject of a follow-on action recommendation
- Any available useful documentation or evidence should accompany the follow-on action recommendation(s)
- Any appointed Project Assurance roles should agree with the report.
Komentáře
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.