Strategie řízení rizik - Risk Management Strategy
Strategie řízení rizik popisuje specifické techniky řízení rizik a standardy, které budou aplikovány a odpovědnosti k dosažení efektivních procesů řízení rizik.
Strategie řízení rizik by měla pokrýt následující oblasti:
- Úvod
- Proceduru řízení rizik
- Nástroje a techniky
- Záznamy
- Podávání zpráv
- Časování aktivit řízení rizik
- Role a odpovědnosti
- Žebříčky závažnosti
- Blízkost
- Kategorie rizik
- Odpovědi na rizika
- Indikátory včasného varování
- Tolerance rizik
- Rozpočet na rizika
Strategie řízení rizik je odvozena od:
- Zadání projektu
- Obchodního případu
- Programového / podnikového průvodce řízením rizik
- Strategií
Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF
Dokumenty PRINCE2® ke stažení WORD
Vytváření, aktualizace a použití
Strategii řízení rizik vytváří Projektový manažer v procesu Nastavení projektu. Při jejím vytváření musí brát v úvahu podnikové / programové strategie. Při její tvorbě se může poradit s Projektovým dohledem. Strategie se standardně aktualizuje v procesu Řízení přechodu mezi etapami, pokud se zjistí, že některé oblasti nebyly správně definovány.
Strategii řízení Rizik používá Projektový manažer pro vyhodnocování rizik (pravděpodobnosti a dopadu) a při plánování a provádění odpovědí na riziko. Strategie také definuje projektovou toleranci rizika. Strategie může rovněž definovat rozpočet na rizika a způsob jeho použití v projektu.
Risk Management Strategy
A Risk Management Strategy describes the specific risk management techniques and standards to be applied and the responsibilities for achieving an effective risk management procedure.
The Risk Management Strategy should cover the following topics.
Introduction 3
Risk Management Procedure 3
Tools and Techniques 3
Records 4
Reporting 4
Timing of Risk Management Activities 4
Roles and Responsibilities 4
Scales 5
Proximity 5
Risk Categories 5
Risk Response Categories 5
Early-warning Indicators 5
Risk Tolerance 6
Risk Budget 6
The Risk Management Strategy is derived from the: Project Brief; Business Case; The corporate or programme management’s risk management guide, strategy or policy.
A Risk Management Strategy can take a number of formats, including: Stand-alone document or a section in the Project Initiation Document; Entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
• Responsibilities are clear and understood by both customer and supplier
• The risk management procedure is clearly documented and can be understood by all parties
• Scales, expected value and proximity definitions are clear and unambiguous
• The chosen scales are appropriate for the level of control required
• Risk reporting requirements are fully defined.
Komentáře
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.