Strategie řízení komunikace - Communication Management Strategy
Strategie řízení komunikace obsahuje popis prostředků a frekvence komunikace k externím i interním účastníkům projektu. Usnadňuje zapojování účastníků prostřednictvím vytvoření obousměrného a kontrolovaného toku informací.
Strategie řízení komunikace by měla obsahovat následující okruhy:
- Úvod
- Komunikační procedura
- Nástroje a techniky
- Záznamy
- Podávání zpráv
- Načasování komunikačních aktivit
- Analýzy účastníků
- Informační potřeby
Strategie řízení komunikace je odvozena od:
- Komunikační strategie na úrovni podniku (pravidel ke zveřejnění pro externí firmy)
- Informační strategie na úrovni programu
- Ostatní komponenty Dokumentace o nastavení projektu (Obzvláště struktura projektového týmu, Strategie řízení rizik, Strategie řízení kvality a Strategie řízení konfigurací)
- Semináře / neformální setkání s účastníky
- Analýzy účastníků
Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF
Dokumenty PRINCE2® ke stažení WORD
Vytváření, aktualizace a použití
Strategie řízení komunikace se vytváří v procesu Nastavení projektu projektu a stává se součástí PID. Strategie musí zajistit vytvoření dobrých komunikačních vazeb s projektovým týmem a se všemi účastníky projektu (např. ISO certifikáty).
Strategie se aktualizuje v procesu Řízení přechodu mezi etapami.
Strategie se používá při vytváření zpráv a zabezpečuje komunikaci hlavně mezi Projektovým manažerem a členy Projektového výboru i Vedoucími týmů.
Communication Management Strategy
A Communication Management Strategy contains a description of the means and frequency of communication to parties both internal and external to the project. It facilitates engagement with stakeholders through the establishment of a controlled and bi-directional flow of information.
The Communication Management Strategy should cover the following topics.
- Introduction
- Communications Procedure
- Tools and Techniques
- Records
- Reporting
- Timing of Communication Activities
- Roles and Responsibilities
- Stakeholder Analysis
- Information Needs
The Communication Management Strategy is derived from the: Corporate communications policies (e.g. rules for disclosure for publicly listed companies); The programme’s information management strategy; Other components of the Project Initiation Documentation (in particular the project management team structure, the Risk Management Strategy, Quality Management Strategy and Configuration Management
Strategy); Facilitated workshops/informal discussions with stakeholders; and Stakeholder analysis.
A Communication Management Strategy can take a number of formats, including: Stand-alone product or a section in the Project Initiation Documentation; Document, spreadsheet or mindmap; Entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
- All stakeholders have been identified and consulted for their communication requirements
- There is agreement from all stakeholders about the content, frequency and method of communication
- A common standard for communication has been considered
- The time, effort and resources required to carry out the identified communications have been allowed for in Stage Plans
- The formality and frequency of communication is reasonable for the project’s importance and complexity
- For projects that are part of a programme, the lines of communication, and the reporting structure between the project and programme, have been made clear in the Communication Management Strategy
- The Communication Management Strategy incorporates corporate communications facilities where appropriate (e.g. using the marketing communications department for distributing project bulletins)
Komentáře
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.