Zpráva o ukončení etapy - End Stage report
Zpráva o ukončení etapy se používá pro shrnování progresu k danému dni, celkové situace v projektu a dostatečně poskytuje množství informací, aby mohl být řídící výbor požádán o rozhodnutí, co se má udát dále v projektu.
Projektový výbor používá informace ve zprávě o ukončení etapy spolu s Plánem následující etapy na rozhodnutí, co se bude dál v projektu dělat, například autorizace další etapy, rozšíření rozsahu projektu nebo zastavení projektu.
Zpráva o ukončení etapy by měla zahrnovat následující oblasti:
- Zprávu Projektového manažera
- Zhodnocení Zdůvodnění projektu
- Zhodnocení projektových cílů
- Zhodnocení cílů etapy
- Zhodnocení výkonu týmu
- Zprávu o ponaučení
- Problémy a rizika
- Předpovědi
- Vyhodnocení produktů
Poznámka: Když se vytváří Zpráva o ukončení etapy na konci etapy nastavení, ne všechny uvedené položky musí být použity.
Zpráva o ukončení etapy je odvozena od:
- informací ze současného Plánu etapy
- Plánu projektu
- Plánu vyhodnocování přínosů
- úplných / opožděných Pracovních balíků
- aktualizováného Zdůvodnění projektu
Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF
Dokumenty PRINCE2® ke stažení WORD
Vytváření, aktualizace a použití
Zprávu o ukončení etapy (End Stage Report) vytváří Projektový manažer v procesu Řízení přechodu mezi etapami a popisuje průběh právě ukončené etapy. Závěrečná zpráva o ukončení etapy (z poslední etapy projektu) se vytváří v procesu Ukončení projektu (může být součástí Zprávy o ukončení projektu).
Zpráva o ukončení etapy se aktualizuje pouze v případě, pokud ji Projektový výbor vrátí Projektovému manažererovi na přepracování.
Zprávu o ukočení etapy používá Projektový manažer, aby zdokumentoval projektový výbor činnosti a aktvity realizováné během etapy, problémy a rizika, které se vyskytly a jejich řešení. Projektový výbor používá zprávu při zvažování o pokračování v projektu.
End Stage Report
An End Stage Report is used to give a summary of progress to date, the overall project situation, and sufficient information to ask for a Project Board decision on what to do next with the project.
The Project Board uses the information in the End Stage Report in tandem with the next Stage Plan to decide what action to take with the project: for example, authorize the next stage, amend the project scope, or stop the project.
The End Stage Report should cover the following topics.
- Project Manager’s Report
- Review of the Business Case
- Review of Project Objectives
- Review of Stage Objectives
- Review of Team Performance
- Lessons Report
- Issues and Risks
- Forecast
- Review of Products
Note: Where the End Stage Report is being produced at the end of the initiation stage, not all of the above content may be appropriate or necessary.
The End Stage Report is derived from the: Current Stage Plan and actuals; Project Plan; Benefits Review Plan; Issue Register, Quality Register and Risk Register; Exception Report (if applicable); Lessons Report; Completed/slipped Work Packages and updated Business Case.
An End Stage Report can take a number of formats, including presentation to the Project Board (physical meeting or conference call), as a document or email issued to the Project Board; or as an entry in a project management tool.
The following quality criteria should be observed:
- The report clearly shows stage performance against the plan
- Any abnormal situations are described, together with their impact
- Any appointed Project Assurance roles agree with the report.
Komentáře
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.