Balík práce - Work Package
Balík práce je sada informací o jednom nebo více požadovaných produktech, které vytvoří Projektový manažer, aby předal odpovědnost za práci nebo dodávku formálně Vedoucímu týmu nebo členu týmu.
Balík práce by měl pokrýt následující oblasti. (Obsah se může výrazně lišit v závislosti na vztahu mezi Projektovým manažerem a příjemcem Pracovního balíčku.)
- Autorizace pracovního balíčku
- Popis
- Techniky, procesy a procedury
- Vývojové rozhraní
- Požadavky na řízení konfigurací
- Společné ujednání
- Omezení
- Řešení problémů a eskalace
- Výňatky nebo reference
- Schvalovací metoda
- Akceptace pracovního balíčku
Balík práce je odvozen od jakýchkoli existujících komerčních smluv mezi zákazníkem a uživatelem (pokud je to vhodné), Strategie řízení kvality, Strategie řízení konfigurací a Plánu etapy.
Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF
Dokumenty PRINCE2® ke stažení WORD
Vytváření, aktualizace a použití
Balík práce vytváří Projektový manažer v procesu Řízení etapy a definuje v něm práci pro Vedoucího týmu a ostatní náležitosti potřebné k vytvoření produktu. Balík práce (Pracovní balíček) přebírá Vedoucí týmu v procesu Řízení dodávky produktu a používá ho k vyrobení a dodání požadovaného produktu.
Work Package
A Work Package is a set of information about one or more required products collated by the Project Manager to pass responsibility for work or delivery formally to a Team Manager or team member.
A Work Package should cover the following topics. The content may vary greatly according to the relationship between the Project Manager and the recipient of the Work Package.
Work Package Authorisation
- Description
- Techniques, Processes and Procedures
- Development Interfaces
- Operations and Maintenance Interfaces
- Configuration Management Requirements
- Joint Agreements
- Tolerances
- Constraints
- Reporting Arrangements
- Problem Handling and Escalation
- Extracts or References
- Approval method
- Work Package Acceptance
A Work Package is derived from any existing commercial agreements between the customer and supplier (if appropriate); Quality Management Strategy; Configuration Management Strategy; Stage Plan
A Work Package can take a number of formats, including: Document; Oral conversation between the Project Manager and a Team Manager; Entry in a project management tool.
The Work Package will vary in content and in degree of formality, depending on circumstances.
Where the work is being conducted by a team working directly under the Project Manager, the Work Package may be an oral instruction - although there are good reasons for putting it in writing, such as avoidance of misunderstanding and providing a link to performance assessment. Where the work is being carried out by a supplier under a contract and the Project Manager is part of the customer organization, there is a need for a formal written instruction in line with standards laid down in that contract.
The following quality criteria should be observed:
- The required Work Package is clearly defined and understood by the assigned resource
- There is a Product Description for each required product, with clearly identified and acceptable quality criteria
- The Product Description(s) matches up with the other Work Package documentation
- Standards for the work are agreed
- The defined standards are in line with those applied to similar products
- All necessary interfaces have been defined
- The reporting arrangements include the provision for raising issues and risks
- There is agreement between the Project Manager and the recipient on exactly what is to be done
- There is agreement on the constraints, including effort, cost and targets
- The dates and effort are in line with those shown in the Stage Plan for the current management stage
- Reporting arrangements are defined
- Any requirement for independent attendance at, and participation in, quality activities is defined.
Komentáře
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.