X
OPRAVDU CHCETE ODEJÍT?
Máte jakékoli otázky z oblasti školení a certifikace Projektového řízení
Pravidelně budeme pro vás vysílat bezplatné Webinaře na různá témata na kterých budete moci klást jakékoliv otázky. Kromě toho realizujeme i školení PRINCE2 formou webinářů.
Odpovíme na vaše otázky



Plán revize přínosů  - Benefit Review Plan

Plán revize (přezkoumání) přínosů je určen k definování jak a kdy budou měřeny dosažení přínosů projektu, které očekává Hlavní uživatel. Plán je představen Sponzorovi projektu během procesu Nastavení projektu, aktualizován na konci každé etapy a použitý během Procesu Ukončení projektu na definování požadovaného po-projektového přezkoumání přínosů.

Tento plán pokrývá aktivity, jejichž cílem je zjistit, zda očekávané přínosy produktů byly dosaženy a jak se produkty chovají ve standardním provozu. Každý očekávaný benefit má být posouzen, zda dosáhl požadovanou úroveň a zda je nutný ještě dodatečný čas na vyhodnocení zbytkových přínosů. Použití Produktu projektu mohlo s sebou přinést neočekávané boční efekty, ať už pozitivní nebo negativní. Čas a úsilí se musí věnovat na identifikaci a analýzu proč nebylo možné tyto boční efekty předpovědět.

Pokud je projekt součástí programu, Plán revize (vyhodnocování) přínosů může být součástí plánu realizace programových přínosů realizovaných na úrovni plánu programu. Po ukončení projektu je Plán vyhodnocování přínosů udržovaný a realizovaný managementem podniku nebo programu.

Plán revize přínosů by měl zahrnovat následující oblasti:

  • Matici přínosů
  • Produkty projektu
  • Zdroje

Plán revize (vyhodnocování) přínosů je odvozen od:

  • Obchodního případu
  • Popisu produktu projektu (obzvlášť akceptační kritéria)
  • a pokud je k dispozici programový plán realizování přínosů a funkce sledování na úrovni podniku (například projektová kancelář) 

Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF

Dokumenty PRINCE2® ke stažení WORD

Vytváření, aktualizace a použití

Plán revize (přezkumu) přínosů se vytváří v procesu Nastavení projektu a popisuje, jakým způsobem, kdy a kým budou vyhodnocovány přínosy popsány ve Obchodním případu. Plán revize přínosů (Benefit review plan) se aktualizuje vždy, když se aktualizuje část "přínosy" v Obchodním případu. Plán revize přínosů se používá při prověřování, zda projekt dosáhl očekávané přínosy. Část přínosů se může dostavit ještě během projektu, ale většina přínosů se obvykle dostavuje až po ukončení projektu. Hlavní uživatel je obvykle zodpovědný za Plán revize přínosů po projektu, tedy za zjištění, zda se přínosy projektu dostavili po ukočení projektu.

Benefit Review Plan

A Benefits Review Plan is used to define how and when a measurement of the achievement of the project’s benefits, expected by the Senior User, can be made.  The Plan is presented to the Executive during the Initiating a Project process, updated at each stage boundary, and used during the Closing a Project process to define any post-project benefits reviews that are required.

The plan has to cover the activities to find out whether the expected benefits of the products have been realized and how the products have performed when in operational use.  Each expected benefit has to be assessed for the level of its achievement and whether any additional time is needed to assess the residual benefits.  Use of the project’s products may have brought unexpected side-effects, either beneficial or adverse.  Time and effort have to be allowed to identify and analyse why these side effects were not foreseen.

If the project is part of a programme, the Benefits Review Plan may be contained within the programme’s benefits realization plan and executed at the programme level.  Post-project, the Benefits Review Plan is maintained and executed by corporate or programme management.

The Benefits Review Plan should cover the following topics. 

  • Benefit Matrix    3
  • The Project’s Product    3
  • Resourcing    4



The Benefits Review Plan is derived from the: Business Case, Project Product Description (in particular the acceptance Criteria) and if available the programme’s benefits realization plan and the organisation’s corporate performance monitoring function (e.g. centre of excellence).

The Benefits Review Plan can take a number of formats, including: Document, spreadsheet or presentation slides; Entry in a project management tool.

The following quality criteria should be observed:

  • Covers all the benefits in the Business Case
  • The benefits are measurable and baseline measures have been recorded
  • Describes suitable timing for measurement of the benefits, together with reasons for the timing
  • Identifies the skills or individuals who will be needed to carry out the measurements
  • The effort and cost to undertake the benefits reviews is realistic when compared with the value of the anticipated benefits
  • Consideration is given to whether dis-benefits should be measured and reviewed.

 

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.


Bezplatný webinář

Rychlé informace

Školení přes webináře

Jako první v České republice realizujeme školení PRINCE2 pře webináře. Realizujte školení z domova za bezkonkurenční cenu už dnes!

Exam Plus - zkouška Foundation

Zájemcům, kteří nemají čas účastnit se prezenční nebo webinárovej formy školení můžeme nabídnout zrychlené eLearning školení a zkoušku Foundation za výhodnou cenu.

Jsme PRINCE2 Profesionálové

Jako první v České republice máme certifikát PRINCE2 PROFESSIONAL, který dokazuje, že metodiku ovládáme nejen teoreticky, ale i prakticky.

>>>

Novinky

PRINCE2 manuál


Připravili jsme pro Vás druhé vydání dvojjazyč- ného manuálu "Základy metody projektového řízení PRINCE2". Manuál přináší všechny infrormace o metodice PRINCE2 a je vhodný i na školení PRINCE2 Foundation.

Číst víc