Registr rizik - Risk Register
Registr rizik poskytuje záznam o identifikovaných rizicích souvisejících s projektem, včetně stavu a historie. Je použit k zachycení a udržování informací o všech identifikovaných hrozbách a příležitostech souvisejících s projektem.
Složení, formát a prezentace Registru rizik bude odvozena ze Strategie řízení rizik. Záznam do Registru rizik se realizuje jednou, v okamžiku kdy je riziko identifikováno. Může existovat několik vlastních projektových rizik zahrnuté v mandátu projektu, nová rizika se mohou objevit při přípravě Zadaní projektu, návrhu a jmenování projektového týmu, vytváření řídících prvků projektu a vytváření plánů, když se připravuje pracovní balíček, když se přezkoumává stav pracovního balíku, nebo když se přezkoumává stav etapy, Deník / Register problémů - problémy jsou obvykle viděny Projektovým mamažerem a zachyceny v deníku nebo Registru problémů kde jsou aktuální rizika s potřebou dalšího přezkoumání.
Dokumenty PRINCE2® ke stažení PDF
Dokumenty PRINCE2® ke stažení XLS
Vytváření, aktualizace a použití
Registr rizik se vytváří v procesu Nastavení jako následující aktivita po vytvoření Strategie řízení rizik. Do registru se zapíší všechna rizika z Deníku Projektového manažera, které byly dosud identifikovány. Registr rizik se aktualizuje vždy, když se objeví nové riziko nebo některé z existujících rizik změní svůj charakter. Registr rizik se používá při aktualizaci Obchodního případu (část - hlavní rizika) a používá ho role Vlastník rizika (Risk Owner) aby sledoval každé přidělené riziko a případně o tom informoval Projektového manažera.
Risk Register
A Risk Register provides a record of identified risks relating to the project, including their status and history. It is used to capture and maintain information on all of the identified threats and opportunities relating to the project.
"Derivation:
- The composition, format and presentation of the Risk Register will be derived from the Risk Management Strategy
- Entries are made on the Risk Register once a new risk has been identified
- There may be one or more risksinherent in the project mandate
- New risks may be discovered when creating the Project Brief, designing and appointing the project management team, establishing the project’s controls and developing its plans, when issuing Work Packages, when reviewing Work Package status, or when reviewing stage status
- Daily Log/Issue Register - often issues raised to the Project Manager and captured in the Daily Log or Issue Register are actually risks and only identified as such after further examination.
Vytváření, aktualizace a použití
Registr rizik se vytváří v procesu Nastavení jako následující aktivita po vytvoření Strategie řízení rizik. Do registru se zapíší všechna rizika z Deníku Projektového manažera, které byly dosud identifikovány. Registr rizik se aktualizuje vždy, když se objeví nové riziko nebo některé z existujících rizik změní svůj charakter. Registr rizik se používá při aktualizaci Obchodního případu (část - hlavní rizika) a používá ho role Vlastník rizika (Risk Owner) aby sledoval každé přidělené riziko a případně informoval o tom Projektového manažera.
Komentáře
Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.